NSOMT
  • Coop fastpris
    • Se pris på montering
    • Bestill montering
  • Befaring og kundeservice
    • Gratis befaring
    • Gratis Video Befaring
  • Forutsetninger
  • Kontakt oss
    • Facebook
    • Messenger
    • Avvik/Reklamasjon
    • Vilkår for bruk
  • Fagmann
    • Befaring
    • KS registrering
    • Adm >
      • Sjekk status på ordre
      • Bekrefte befaring
      • Bekrefte montering
  • Jobb hos oss
  • Om oss

Nordisk service og monterings tjenester

Få jobben gjort til garantert pris og på avtalt tidspunkt.​

FORRETNINGSIDÉ ​

Vår visjon

Bli den fremste virtuelle tjeneste leverandør til privatmarkedet på nett (SaaS) for detaljhandelen

Nsomt sin forretningside er være den fremste SaaS (Software as a service) leverandøren til detaljhandlen. Våre SaaS løsninger kobler og matcher forbrukere og produkt leverandører sammen i en tjeneste opp i skyen for detaljhandelen.  Tjenesten gjelder ferdig priset og leverte monterings jobber også kalt prosjekt salg med bemanning/montasje av Nsomt sine produkter og løsninger for detaljhandelens sine sluttkunder.

Hovedmålet vil være å nå sluttbruker med dette produktet kjøpt og betalt, inklusive montasje, i butikkene og på nett. Dette for å gjøre produktet mer tilgjengelig for forbruker og med dette øke salget og markedsandelene til detaljhandelen. 

Vårt mål​

Tjeneste salg og produkt salg med et klikk/sveip

Forbruker (privat personer) legger inn et oppdrag med kriterier/krav (hvilken jobb skal løses) i systemet via forskjellige menyer og eller fritekst. På den måten kan systemet finne relevante priser og presenterer dem på en enkel lettfattelig og lekker måte for forbrukeren. 

Målsetningen for Nsomt er å bygge en one stop shop for detaljhandelen sine kunder.
Kunden kan velge om han ønsker å benytte en E- dialog eller og hele tiden være i dialog med personalet i detaljhandelens butikk. Når kunden har bestemt seg for rett produkt og sagt ja til montering av dette, sender Nsomt en bekreftelse til kunden. Kunden har da fått garantert pris og ferdigstillelses dato.
Dette kommer som et resultat fra kundens tidligere valg. Nsomt vil ta kontakt med kunde for befaring om tjenesten krever at dette er nødvendig. Nsomt avtaler direkte med sluttkunde om installasjonsdato. 
Det begge parter må forholde seg til er bestillingskjema og at dette er riktig utfylt ved hver ordre, samt samkjøring av faktura inn og ut. Hovedmålet og felles interesse for begge parter er flyten i kommunikasjonen mellom hverandre og med dette gi kunden en god opplevelse av å handle hos den valgte detaljhandel og Nsomt som totalleverandør.  


Coop Fastpris og Nsomt har en av markedets beste priser på monterings tjenester og produkter. 
Vi utfører alltid tjenesten i henhold til garantikravene fra produsenten og sørger for at prosessen blir så smidig som mulig for deg som kunde. Du får  profesjonelle håndverkere som sørger for at du kan være trygg på at resultatet blir perfekt – og at det blir gjort til avtalt pris og avtalt tidspunkt. Samtidig er det ikke mange andre selskaper i dag som ble etablert i 1867. Det gir våre kunder over 150 år med sikkerhet på at vi er kommet for å bli, og at for deg som kunde er all garanti for jobben sikkert ivaretatt og er bærekraftig med oss i Coop som din leverandør. Med våre over 1,9 millioner medeiere gir dette en unik forhandlingsmulighet for en god avtale på produkter og tjenester!
Med Coop Fastpris fra Nsomt får du en unik leveranse med lavt ørepåslag. Om du ønsker kan du også tegne en service avtale på jobben. Da kommer vi på 6 måneders befaring eller om ønsket en 1 års befaring for å sjekke at det ikke er noe avvik eller mangler på tjenesten levert av oss. Om kunde har bestilt denne tjenesten følger det med en sjekk for andre ting i din bolig eller hytte når vi er der. Denne tjenesten prises med en fast årlig pris og gir kunden en mulighet for å sikre seg mot feil og mangler på sin bolig.


Nsomt sitt hovedformål med å inngå et tett samarbeidet med utvalgt partnere i detaljhandelen er å bli oppfattet som en robust og trygg total leverandør på bygg og anleggsprodukter ferdig montert/ installert til forbruker. Hovedmålet vil være å nå forbruker med dette produktet kjøpt og betalt, inklusive montasje, i butikkene og på nett.  Dette for å gjøre produktet mer tilgjengelig med å øke salget og markedsandelene på tjeneste salg i forbruker segmentet for detaljhandelen.  

Tjenesten vil også utvides ved å kunne gi oppdrag videre til selvstendige leverandører. Disse må da signere en monterings kontrakt og forholde seg til de prisene som er avtalt med forbruker. På grunnlag av det forbruker bestiller, velger selvstendig leverandør hvilke prosjektsalg det er ønskelig å ta. Når det er gjort går det en melding til relevante selvstendige leverandører. Den som først takker ja, får jobben når de er sertifisert. Kontrakter/ avtale blir signert elektronisk. Etter utført arbeid rater begge parter hverandre.  Arbeidstaker eller den selvstendige får lønn av oss og prosjekt giver (vår partner i detaljhandelen) får faktura. Forbruker betaler direkte til prosjekt giver.  
​

Norge er et langstrakt land, ved å fjerne behovet for fysisk tilstedeværelse kan hele markedet og landet betjenes fra færre kontor. Detaljhandel og tjenestesalg har i dag baserer seg på mye telefon, e-post og mye manuelt arbeid av salgskonsulenter som fyller informasjon inn i et IT system. Vårt system vil koble sammen og flytte jobben som salgskonsulenten gjør manuelt i dag over på internett og ut til forbrukeren på en smart enkel måte slik at det blir bærekraftig, enklere og raskere for alle parter.  ​

​PRODUKTER-TJENESTER

 Tjenestesalg handler i hovedsak om å gjøre det enklere for kunden å handle inn til et prosjekt i form av skreddersydde kjøpsprosesser (m/ kalkulator-/beregningstjenester, avansert min side-funksjonalitet osv.).- Enklere for kunden, mindre fokus på enkeltstående produktpriser. Samarbeidsformen vi tegner med våre kunder, hvor Nsomt tar ansvaret/risikoen ved selve arbeidet og teknisk plattform, mens detaljhandlene tar ansvaret/risikoen ved varesalg og merkevaretilknytning.

  • «Tjenestesalg» er et begrep som ble introdusert og jobbet mye med i Nsomt fra 2011.
  • En vesentlig del av business caset for Nsomt beror på at «tjenestesalg», i sammen med «prosjektsalg», vil bli introdusert overfor kunde. 
  • Tjenestesalg handler om å kunne tilby den praktiske gjennomføringen av selve prosjektet. Altså oppussings- /byggearbeidet.
    - Tilby høyere kundeverdi for våre kunders kunder, sikre oss prosjektkunden, øke sjansen for oppsalg for våre kunder, mer salg og gjenkjøp for våre kunders kunder.  
  • Tjenestesalg har blitt mer aktuelt enn noen gang. Våre kunder har etterspurt et alternativ for å kunne gi høyere service grad til sine kunder.​

Hva kjennetegner tjenestens mål gruppe? ​

De er privat personer som søker etter en leverandør som kan presentere frem god kvalitet og leveranse til de som forbrukerkunder, samt garantere for et forpliktende samarbeid om produktsalg og installasjon/ montering. Slik at de får hjelp til å få gjennomført en større andel av sine oppussingsplaner, både de forbrukerkunder som ønsker å gjøre mesteparten av oppussingen selv og også de som ønsker hjelp. En stadig større del av privatkundene er ikke du-ere («sløyd-generasjonen» dør ut)​. Hjemmet er like viktig som før om ikke muligens viktigere nå, men evnen/lysten til å gjøre jobben selv er ofte ikke til stede. Dette blir  veldig klart dersom man ser på anbudsaktører/markedsplasser (Mitt anbud, Finn oppdrag, Anbudstorget med flere) for oppussing som er i stor vekst . Privat personer søker å bli en «Klappet og klart»-kunde som i stor grad setter bort innkjøp til den utførende part og gir garantier.

Tjeneste tilbudet bør derfor ta for seg følgende produkter, men ikke begrenset til;   
  • Dører  
  • Vindu 
  • Gulv inne og ute
  • Garderobe 
  • Maling 
  • Boder/lekehus 
  • Dørlåser/alarmer
  • Markiser
  • Griller

Bakgrunn og begrepsforklaringer     ​

  • «Tjenestesalg» er et begrep som ble introdusert og jobbet mye med i Nsomt fra 2011.
  • En vesentlig del av business caset for Nsomt vil bero på at «tjenestesalg», i sammen med «prosjektsalg», vil bli introdusert overfor kunde. 
  • Prosjektsalg handler i hovedsak om å gjøre det enklere for kunden å handle inn til et prosjekt i form av skreddersydde kjøpsprosesser (m/ kalkulator-/beregningstjenester, avansert min side-funksjonalitet osv.).
  • Enklere for kunden, mindre fokus på enkeltstående produktpriser.
  • Tjenestesalg handler om å kunne tilby den praktiske gjennomføringen av selve prosjektet. Altså oppussings- /byggearbeidet kombinert med produkt salg.
  • Tilby høyere kundeverdi for våre kunder, sikre oss prosjektkunden, øke sjansen for oppsalg for våre kunder, mer salg og gjenkjøp for våre kunders kunder. 
  • Tjenestesalg har blitt mer aktuelt enn noen gang. Våre kunder har etterspurt et alternativ for og kunne få eller gi høyere service grad.

Home

Picture
Har du spørsmål? Kontakt oss!
​944 500 10
9-17 (man-fre) 12-14 (lør) 

Forutsetninger

Vilkår

  • Coop fastpris
    • Se pris på montering
    • Bestill montering
  • Befaring og kundeservice
    • Gratis befaring
    • Gratis Video Befaring
  • Forutsetninger
  • Kontakt oss
    • Facebook
    • Messenger
    • Avvik/Reklamasjon
    • Vilkår for bruk
  • Fagmann
    • Befaring
    • KS registrering
    • Adm >
      • Sjekk status på ordre
      • Bekrefte befaring
      • Bekrefte montering
  • Jobb hos oss
  • Om oss